Praėjusį trečiadienį “Google” paskelbė, jog paslaugos “Gmail” vartotojai galės vykdyti internetinius telefono skambučius į įprastinius telefonus tiesiogiai iš elektroninio pašto dėžutės. Tai – žingsnis į rinkos teritoriją, kurioje iki šiol tvirtai dominuoja “Skype”.
Paslauga bus pasiekiama per “Gmail” vartotojų pokalbių įskiepio (Gmail chat) langą, paspaudžiant piktogramą, pavadintą “Call phone”. Ją paspaudus, ekrane bus atidaromas mažesnis langas su telefono numeriui surinkti skirta klaviatūra – vartotojams tereikės surinkti norimą numerį ir prie kompiuterio prijungti mikrofoną ir ausines (arba naudotis nešiojamame kompiuteryje integruotu mikrofonu ir garsiakalbiais).
Paslauga per kelias artimiausias dienas turėtų pradėti veikti JAV rinkoje. “Google” teigia, jog skambučiai iš JAV į Kanadą bus nemokami mažiausiai iki šių metų pabaigos. Skambučiai iš JAV į kitas užsienio šalis bus apmokestinami panašiais kaip ir “Skype” tarifais. Pavyzdžiui, skambutis iš JAV į Prancūziją, Didžiąją Britaniją, Vokietiją, Kiniją arba Japoniją kainuos 2 centus už minutę. Kompanija taip pat teigia, jog ši paslauga startuos ir kitose šalyse, tačiau kol kas nepatikslino, kada tai įvyks.
“Google” atstovų nuomone, naujoji funkcija bus pravarti kompiuteriu besinaudojantiems asmenims arba skambinant iš tų vietovių, kuriose įprastais mobiliaisiais telefonais skambinti nėra galimybės dėl prasto ryšio sąlygų (tačiau yra interneto ryšys). “Atsižvelgiant į tai, jog dauguma mūsų nepraleidžia ištisos dienos prie kompiuterio, argi nebūtų puiku, jei galėtumėte internetu skambinti tieisiogiai į mobiliuosius telefonus”, retoriškai klausia “Google” programinės įrangos inžinierius Robinas Schriebmanas (Robin Schriebman). Kita paslauga – “Google Voice” – besinaudojantys asmenys galės skambinti naudodami šiai paslaugai priskirtus numerius. Jie taip pat galės “Gmail” pašto dėžutėje priimti per “Google Voice” numerius perduodamus skambučius.
Šis rinkos sprendimas kompaniją įtraukia į tiesioginę konkurencinę kovą su “Skype”. Žinoma, įveikti “Skype” nebus taip paprasta: neseniai ši įmonė pareiškė turinti 560 milijonų registruotų vartotojų. Savo “svoriu” tai prilygsta “Google” deklaruojamiems beveik 200 milijonų “Gmail” vartotojų. Nežiūrint į mažesnį vartotojų skaičių, “Gmail” pamažu tampa savotišku centralizuotu komunikacijų centru. Paslaugos vartotojai jau kurį lauką gali ne tik siųsti elektroninius laiškus, bet ir naudotis realaus laiko pokalbių bei video pokalbių galimybe. Integruota “Google Buzz” funkcija vartotojams leidžia publikuoti pranešimus tiesiogiai į kai kuriuos socialinius tinklus.
Kai kurie rinkos analitikai teigia, jog patogumo veiksnys gali pervilioti kai kuriuos “Skype” vartotojus į “Gmail”. “Google Voice paslauga įgaus pagreitį, nes, paprasčiausiai, kai kurie žmonės tiesiog gyvena su ‘Gmail’, o paslauga bus tiesiog jiems po ranka”, sako kompanijos “Frost & Sullivan” analitikė Vanessa Alvarez. “Ji perims dalį rinkos iš ‘Skype’, tačiau ‘Skype” šioje rinkoje egzistuoja jau ilgą laiką, tad šiai perimtos rinkos daliai išaugti prireiks ilgo laiko”, priduria specialistė.
Kaip ir visada, esminis klausimas kaip ir su kiekvienu “Google” produktu yra tai, kokiu būdu kompanija iš to rengiasi uždirbti pinigus. Kaip ir “Skype” atveju, “Google” turi galimybę parduoti savo paslaugą kitoms kompanijoms. “Google” teigia, jog mokama verslo klientams skirta versija pasirodys artimiausiu metu. Tačiau kol kas IT gigantė negali pasigirti didele sėkme verslo klientų tarpe. Jos paslaugų paketas “Apps” kelią skinasi sunkiai, o visai neseniai kompanija nutraukė techninį paslaugos “Wave” palaikymą.
Kai kurie rinkos ekspertai mano, kad telefonijos paslaugų integravimas į “Gmail” verslo klientų tarpe taip pat nesulauks didelio susidomėjimo. ” “Google” renkasi lengviausią kelią, apginkluodama savo vartotojų ir fanų armiją kažkuo, kas daugmaž yra tinkama naudoti – tačiau nebūtinai pakankamai kokybiška, norint tenkinti didelių kompanijų poreikius. Ir tada tiesiog laukia ir žiūri, kaip nuo to pasikeis padėtis rinkoje”, teigia kompanijoje “Gartner” dirbantis “Google” programinių produktų analitikas Tomas Austinas. Jo nuomone, “Google” apmokestinamos naujosios paslaugos versijos pajamos bus gan mažos – vos 20,3 milijono dolerių per ketvirtį, 0,3% visų “Google” antrojo ketvirčio pajamų. “Kiek svarbu tai gali būti, jei tai yra taip nereikšminga”, klausia Austinas. Žinoma, tikrus rezultatus parodys artimiausias laikas.