AFP/„Scanpix“ nuotr. / „Skype“ logotipas
„Skype“ atstovai pagaliau įvardijo šios populiarios IP telefonijos rūšies gedimo priežastis, variusias iš proto pasaulį gruodžio 22 d.
AP praneša, kad „Skype“ ryšio sutrikimus lėmė programinės įrangos atnaujinimo klaidos. Kompanijos atstovas spaudai savo tinklaraštyje patikslino, kad pagrindinė priežastis – klaidos programose, skirtose kompiuteriams, kuriuose įdiegta „Windows“ operacinė sistema.
Pranešama, kad iš pradžių su tokiu krūviu nesusidorojo keli serveriai, kurie atsakingi už pranešimų siuntimus vartotojams „ne ryšio“ metu. Todėl kai kurie kompiuteriai pranešimus iš minėtų serverių gavo pavėluotai, o senoji programos versija, skirta „Windows“, neteisingai sugeneravo atsakomąjį signalą. Todėl „Skype“ išsijungė mažiausiai 20 proc. vartotojų.
Tarp kompiuterių, kurių darbas sutriko, buvo ir vadinamieji komutatoriai (supernodes). Jie naudojami vartotojų autorizacijai. Tie patys kertiniai komutatoriai, veikę be priekaištų, tiesiog neįstengė susidoroti su staiga padidėjusia apkrova.
Techniniai „Skype“ gedimai prasidėjo gruodžio 22 d., kai daliai vartotojų dingo prieiga prie šios populiarios pokalbių programos. Iš pradžių kompanija teisinosi tuo, kad atsijungė dalis komutatorių. Neva juos nulaužė skirtingos „Skype“ versijos.
Programa „Skype“ kas mėnesį naudojasi 124 mln. žmonių. Tiesa, užsiregistravusių vartotojų yra keturis kartus daugiau.